6 השקעות חכמות שיכולות לייצר לך יותר כסף מידי חודש

בשנים האחרונות, יותר ויותר בעלי עסקים, אנשים פרטיים ומוסדות מבינים כי הפיקדונות הבנקאיים מעניקים ריביות אפסיות וכבר לא מספקים את הסחורה כבעבר.

אם גם אתם מתלבטים איך, היכן וכיצד להשקיע את הכסף שחסכתם בצורה חכמה יותר, ריכזנו עבורכם מספר אפשרויות השקעה חכמות אשר יכולות לייצר לך יותר כסף מידי חודש.

 השקעות חכמות שיכולות לייצר לך יותר כסף מידי חודש

6 השקעות חכמות שיכולות לייצר לך יותר כסף מידי חודש

בשנים האחרונות, השקעות אלטרנטיביות בשוק ההון, בהלוואות ונדל"ן מעבר לים הפכו לפופולריות, מוכרות וידועות הרבה יותר מבעבר.

הנה כמה אפיקי השקעה משתלמים אשר יכולים לייצר לך יותר כסף מידי חודש:

  • השקעות נדל"ן – בעשור האחרון, משקיעים פרטיים ועסקיים רבים נוהרים לשוק הנדל"ן על מנת ליהנות מעליות מחירים ותשואה חודשית (שכירות). משקיעים אשר לא יכולים לקנות נכס נדל"ן משלהם, יכולים להצטרף לחגיגה על ידי השקעה בקרנות REIT אשר משקיעות בנדל"ן מניב בישראל ובעולם.
  • הלוואות חברתיות – אתרים כמו בלנדר או eLoan, מאפשרים למשקיעים להעניק הלוואות חברתיות בריביות אטרקטיביות יותר מהבנקים ללווים שונים. מנגנון הפעילות של החברות מאפשר להבטיח למשקיעים ריבית שנתית מינימלית של 6.4% על השקעתם, שקט נפשי וסינון קפדני של הלווים.
  • קופת גמל להשקעה – מטרתה הרשמית של קופת הגמל להשקעה היא לעודד את הציבור לחסוך לגיל הפנסיה ולהגדיל את החיסכון לטווח בינוני. כיון, ישנן מספר בתי השקעות וחברות מוסדיות אשר מציעות לציבור להשקיע את כספו בקופות גמל נזילות ובעלויות ניהול נמוכות (בהשוואה למוצרים פיננסיים אחרים).
  • מסחר בזהב – ערכו של חומר גלם זה רק עולה בשנים האחרונות בשונה ממסחר במניות או השקעות אחרות שנמצאות בירידה. יש מספר דרכים להשקיע בזהב – רכשת מטילי זהב ואחסונם בכספת, לבחור חברה המשקיעה המתעסקת בכריית זהב ולקנות את מנייתה כהשקעה.
  • פוליסות חיסכון – פוליסת חיסכון היא מוצר דומה מאוד לקופת גמל להשקעה כאשר ההבדל המרכזי הוא שהחיסכון מנוהל על ידי אחת מחברות הביטוח. להבדיל מקופת גמל להשקעה, אין תקרת הפקדה שנתית כך שבכל שלב ניתן להפקיד סכום כסף גדול לחיסכון.
  • קרנות נאמנות ותעודות סל – קרנות נאמנות ותעודות סל מאפשרות להשקיע את הכסף הפנוי בשלל מדדים, שווקים ומוצרים פיננסיים. קרנות נאמנות ותעודות סל מאפשרות גמישות, נזילות ופאסיביות תוך פיזור הסיכונים על פני שווקים רבים.

לסיכום, חשוב לציין כי בהחלט מומלץ להתייעץ עם יועץ השקעות מוסמך אשר יוכל לבחון את המטרות, רמת הסיכון, הנזילות והמעורבות הנחוצה לכם.
אם הצלחתם לחסוך קצת כסף בצד, זה הזמן למנף אותו כך שהוא יתחיל לעבוד עבורכם – ולא להיפך.

מי חייב במיסוי אמריקאי, הגשת דו"חות ותשלום מיסים בארה"ב?

בשנים האחרונות, כתוצאה מחקיקת חוקי ה – FATCA בארה"ב, אזרחים ישראלים אשר נושאים בגרין קארד (אזרחות אמריקאית), נדרשים להגיש דו"ח שנתי אשר מפרט את ההכנסות שלהם בישראל ובארה"ב. אזרחים ישראליים אשר לא מדווחים לרשויות המס בארה"ב עוברים עבירה פלילית חמורה אשר עלולה להוביל לקנסות, עונשים מנהלתיים ואף מאסר בפועל.

מי חייב בדיווח מס הכנסה בארה"ב?

באופן כללי, חובת דיווח מס הכנסה בארה"ב מוטלת על אזרחים ישראליים במקרים הבאים:

  • אזרחים ישראליים אשר מחזיקים באזרחות אמריקאית – המיסוי האמריקאי הוא פרסונאלי, כך שכל נושא אזרחות אמריקאית נדרש לדווח על הכנסותיו (משכורת, עסק עצמאי, שותפות/חברה, מניות ודיוידנטים, נדל"ן, שכר דירה וכדומה), ללא תלות במקום מגוריו.
  • אזרחים ישראליים אשר מקיימים פעילות עסקית בארה"ב – אזרחים ישראלים שמשקיעים או עובדים בארה"ב כשכירים או כבעלי חברה בארה"ב.

מי חייב במיסוי אמריקאי, הגשת דו"חות ותשלום מיסים בארה"ב?

הגשת דו"חות ותשלום מיסים בארה"ב

מועדי הגשת הדו"חות משתנים בהתאם לגורם המדווח:

  • אנשים פרטיים – אנשים פרטיים אשר לא מתגוררים בארה"ב נדרשים להגיש את הדו"ח השנתי שלהם עד ה – 15 ביוני לעומת אנשים שמתגוררים בארה"ב אשר נדרשים להגיש את הדו"ח השנתי שלהם עד ה – 15 באפריל.
  • חברות – חברות נדרשות להגיש את הדו"ח השנתי שלהם עד ה – 15 במרץ.

בדומה לישראל, ניתן לקבל הארכות נוספות לאחר הגשת בקשה מתאימה לרשויות המס בארה"ב. בנוסף, עבור הכנסות שהופקו ומוסו כבר בישראל, ניתן לקבל פטור מלאה (במידה והמיסוי האמריקאי, היה נמוך או זהה למס ששולם בישראל). מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון לסוגיות מיסוי אמריקאי אשר יוכל להעניק לך שירות הוליסטי תוך הסתכלות רחבה על שיקולי המס בישראל ובארה"ב.

לסיכום, אזרחים ישראליים אשר בבעלותם אזרחות אמריקאית או מפיקים הכנסות כתוצאה מהשקעות שבוצעו בארה"ב (חברות, נדל"ן וכדומה) חייבים בהגשת דו"חות ותשלום מיסים בארה"ב.

משרדינו מעניק שירותי תכנון, ראיית חשבון ועריכת דו"חות שנתיים לפרטיים ועסקים בחיפה והקריות. לקבלת פרטים נוספים על מיסוי אמריקאי, ניתן ליצור עימנו קשר באמצעות מילוי טופס יצירת הקשר באתר ונשמח לעמוד לרשותך.

איך לבחור רואה חשבון לעסק?

במציאות העסקית של ימינו, כל בעל עסק קטן וגדול זקוק לרואה חשבון שילווה אותו מול רשויות המס בישראל. פעמים רבות בעלי עסקים מתלבטים בשאלה, איך לבחור רואה חשבון לעסק? – אם גם אתה נמצא בדילמה הזו, מאמר זה יפרט בפניך את כל הפרמטרים הנחוצים על מנת לבצע בחירה מושכלת של רואה חשבון לעסק.

איך לבחור רואה חשבון לעסק?

איך לבחור רואה חשבון?

במקרים רבים, בחירת רואה החשבון שילווה אותך היא קריטית להצלחת העסק. בעת בחירת רואה חשבון מומלץ לשים לב לפרמטרים הבאים:

  • המלצות מחברים – מומלץ לקבל מספר המלצות מחברים, קולגות או לקוחות (במידה והעסק כבר פעיל). סביר להניח שהבדיקה תניב מספר רואי חשבון אשר תוכלו לחקור עליהם מעט ברשתות החברתיות או בגוגל. מומלץ לבדוק האם יש למשרד אתר אינטרנט או ביקורות נוספות בגוגל (בעת חיפוש שם המשרד/שם רואה החשבון).
  • מקצועיות וניסיון – הניסיון, המקצועיות והאמינות של רואה החשבון הם הנושאים החשובים ביותר. קשה מאוד לאמוד את רמת המקצועיות של רואה החשבון כבר ביום הראשון, אך לאחר ביקור במשרד בהחלט אפשר להבין את איכות החומר האנושי במשרד, כמות הלקוחות והתיקים של צוות רואי החשבון במשרד.
  • גודל המשרד – הגישה הרווחת בציבור היא שמשרד קטן מתאים לעסק קטן – ולהיפך. אך פעמים רבות, גודל המשרד יכול להוות יתרון משמעותי לבעל העסק מכיוון שככל שיש יותר שותפים ועובדים במשרד, השירות שבעל העסק יקבל יהיה מקיף, הוליסטי ומהיר הרבה יותר. בנוסף, לרוב במשרדים גדולים הוותק, הניסיון והידע הנצבר מאפשר לבעל העסק לקבל מענה מהיר לשאלות וסוגיות מיוחדות אשר יתכן שלא באו לידי ביטוי במשרדים קטנים/בינוניים.
  • מיקום – למרות ההתפתחות הטכנולוגית וצמצום הגבולות, עדיין מומלץ לבחור ברואה חשבון אשר הגישה אליו נוחה, מהירה וקלה. לא מומלץ לבחור רואה חשבון בכפר סבא אם העסק שלך ממוקם בחיפה – ולהיפך.

לסיכום, רואה חשבון ילווה אותך במהלך כל חיי העסק שלך ולכן מומלץ לבחור אותו בצורה מושכלת תוך מתן דגש על המלצות, מיקום, גודל המשרד, אופן ההתקשרות ואיכות השירות שלו.

משרד Accountancy מעניק שירותי ראיית חשבון לעסקים קטנים וגדולים בחיפה והקריות, לקבלת פרטים נוספים או ייעוץ ראשוני, ניתן ליצור עימנו קשר ונשמח לעמוד לרשותך.

איך לבחור תוכנה להנהלת חשבונות העסק שלך?

בשנים האחרונות, יותר ויותר בעלי עסקים בוחרים לעשות את המעבר משימוש בפנקסי חשבוניות לשימוש בתוכנות לניהול חשבונות, תזרים המזומנים ומלאי העסק. שימוש יומיומי/חודשי במערכת לניהול הנהלת חשבונות, תזרים מזומנים ומלאי מאפשר לבעל העסק להיות עם היד על הדופק, לייצר אוטומציה ולהתממשק למערכות צד שלישי באמצעות ממשק API פתוח.

תוכנה להנהלת חשבונות העסק

איך לבחור תוכנה להנהלת חשבונות העסק שלך?

לא בכל יום אנו בוחרים תוכנה לניהול חשבונות העסק, לכן חשוב לבצע בחירה מושכלת כבר בפעם הראשונה ולחסוך זמן, כסף ומשאבים רבים. בעת בחירת תוכנה להנהלת חשבונות, מומלץ לשים לב לפרמטרים הבאים:

  • מחיר – להבדיל מפנקסי החשבוניות אשר דורשים עלות הדפסה חד פעמית, תוכנה להנהלת חשבונות העסק דורשת תשלום חודשי או שנתי על השירות שניתן לך. רוב התוכנות הקיימות בשוק מציעות מחירים דומים הנעים בין 10 ל – 100 ₪ לחודש בהתאם לכמות החשבוניות שמופקות במערכת – המחיר החודשי עולה ככל שמפיקים יותר מסמכים, חשבוניות ודו"חות באמצעות המערכת. חלק מהחברות מציעות מסלול פיקס בעלות שנתית של 100 ₪ ~ אשר כולל מערכת רזה להנהלת חשבונות ועם תמיכה מצומצמת במייל אשר יכולה להתאים לבעלי עסקים קטנים ובינוניים אשר מפיקים עד 50 חשבוניות בחודש.
  • אפשרויות המערכת וידידותיות ממשק המשתמש – אחד הפרמטרים העיקריים לבחירת המערכת היא האפשרויות שהיא מעניקה לך. רוב המערכות בשוק הישראלי מעניקות אפשרויות פחות או דומות כאשר ההבדל הוא בממשק המשתמש שלהם. רוב התוכנות מעניקות תקופת ניסיון של 30 עד 60 ימים, כך שבהחלט מומלץ להירשם לתקופת ניסיון ב -2-3 מערכות ולראות מהו הממשק שהכי נוח לך.
  • גיבויים – לרוב, בעלי העסקים לא מייחסים חשיבות לגיבויים יומיים, חודשיים ושנתיים אך בהחלט מדובר בנושא חשוב שכדאי לשים אליו לב. מערכות רבות מעניקות גיבוי לכל אורך חיי המשתמש, אך מומלץ לבדוק את המדיניות של החברה/התוכנה שבחרת.
  • תמיכה טכנית – לא כל המשתמשים שווים, ישנם כאלה שיצטרכו תמיכה מרובה (במיוחד בהתחלה) וישנם כאלה שיתחילו לשחות כבר מהשלב הראשון. אם חשוב לך תמיכה של אחד על אחד, בחר חברה אשר מעניקה שירותי תמיכה טלפוניים או שירותי תמיכה במייל, צ'ט וירטואלי ומערכת כרטיסיות.

לסיכום, כיום ניתן למצוא לא מעט תוכנות תזרים מזומנים מתקדמות לניהול חשבונות העסק במקום אחד – בחירה נכונה תאפשר לך להתנהל בצורה מהירה, קלה ופשוטה מול רואה החשבון ורשויות המס בישראל.

ב – Accountancy, אנו עובדים מול כל התוכנות הרשומות ברשות המיסים, כך שנוכל לנהל את פנקסי החשבונות שלך בצורה נכונה עם כל תוכנה או חברה רשומה. לקבלת ייעוץ ושירות ראשוני מרואה חשבון מוסמך בחיפה והקריות, ניתן ליצור עימנו קשר ונשמח לעמוד לרשותך.

מהי חקירת מס הכנסה?

כל בעל עסק קטן, בינוני וגדול נדרש לעמוד בחוקי מס ההכנסה ולדווח על הוצאות והכנסות העסק. במקרים בהם ישנו חשש להעלמת מס הכנסה מצד בעל העסק, פקידי רשות המיסים רשאים לפתוח בחקירה סמויה או גלויה במטרה לאסוף מידע וראיות כנגד בעל העסק.

מהי חקירת מס הכנסה?

חקירת מס היא חקירה פלילית לכל דבר ועניין אשר עלולה להוביל להגשת כתב אישום פלילי כנגד החשוד (בעל העסק). במקרה של הרשעה, בעל העסק חשוף לקנסות כבדים ואף למאסר בפועל של עד 7 שנים בהתאם לחומרת מעשיו של בעל העסק.

חקירת מס הכנסה

לרוב, חקירת מס מתחילה כחקירה סמויה אשר יכולה לערב את הגורמים הבאים:

  • רואה החשבון – פקידי רשות המיסים רשאים לערוך תשאול של רואה החשבון אשר מלווה את בעל העסק או החברה.
  • ספקים ולקוחות – פקידי רשות המיסים רשאים לערוך תשאול לספקים ולקוחות ולבצע השוואה מול הדיווחים של בעל העסק או החברה.
  • בעל העסק – פקידי רשות המיסים רשאים לערוך תשאול לבעל העסק החשוד אשר כולל חשיפה של חלק או כל הראיות שנאספו נגדו.

בכל זימון לחקירה בענייני מס הכנסה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין פלילי אשר מתמחה בתחום המיסוי. על פי חוק, הזכות להיוועצות בעורך דין שמורה לכל נחקר, מעוכב או חשוד.

חשוב לציין כי להבדיל מרואה החשבון אשר מלווה אותך, עורך דין מחויב בחיסיון עו"ד-לקוח וכל המידע שמועבר אליו מוגן. פעמים רבות, בעלי עסקים נוטים לשתף את רואה החשבון במידע בעל השלכות פליליות אשר קשור לחברה במחשבה כי רואה החשבון אשר נושא במשרת אמון, ישמור על סודיות מלאה. בפועל, רואה החשבון אינו מחויב בסודיות ואם הוא יימצא אשם בחקירה, יתכן שהוא עלול לחשוף את המידע שסופק לו על ידי בעל העסק ואף להעניק פרשנות אחרת לדברים שנאמרו לו בארבע עיניים.

לסיכום, בשנים האחרונות חלה עלייה חדרה בעבירות המס בישראל. רשות המיסים ובתי המשפט נוקטים ביד קשה כנגד עברייני מס אשר פוגעות ומדלדלות את קופת המדינה.

איך קופה רושמת יכולה לייעל את העסק שלך?

כמעט כל חנות, בית עסק או מסעדה נדרשת להחזיק בקופה לקבלת התקבולים הכספיים מלקוחות העסק.

בשנים האחרונות, חלה התקדמות טכנולוגית משמעותית ויותר בעלי עסקים בוחרים לרכוש או לשכור קופה רושמת ממוחשבת אשר מאפשרת לנהל את העסק בצורה חכמה, נכונה ואפקטיבית הרבה יותר מבעבר.

קופה רושמת לעסק

איך קופה רושמת יכולה לייעל את העסק שלך?

על פי נתונים רשמיים של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, רוב העסקים הקטנים והבינוניים נסגרים כתוצאה מניהול לקוי, חוסר שליטה ומעקב אחר ההוצאות וההכנסות בעסק.

קופה רושמת בבית העסק מאפשרת לך לנהל בצורה נכונה את בית העסק ולבצע מעקב יומיומי (בזמן אמת) אחר כל אחד מהפרמטרים הבאים:

  1. הוצאות והכנסות – כל קופה רושמת מכילה אפשריות מעקב אחר כלל ההוצאות וההכנסות בבית העסק. ניתן באמצעות המערכת הממוחשבת להנפיק דו"ח יומי, שבועי, חודשי או שנתי בלחיצת כפתור.
  2. ניהול עובדים – כל קופה רושמת מאפשרת לבצע ניהול, מעקב ומדידה של עובדי העסק לפי כמות מכירות/מחזור חודשי.
  3. מלאי – ניהול ומעקב שוטף אחר מלאי העסק הוא הכרחי בכל חנות קטנה וגדולה כאחד. מודול ניהול המלאי בקופה הרושמת מעדכן בצורה שוטפת את מלאי החנות ומציג לך את המוצרים שדורשים הזמנה מחודשת או המוצרים שפחות נמכרים וכדאי לצאת במבצע חיסול על מנת לפנות מקום למוצרים הנמכרים יותר.
  4. ניהול מועדון לקוחות ומבצעים – כל קופה רושמת מאפשרת לנהל מועדון לקוחות ומבצעים מותאמים אישית לכל לקוח ולקוח. פעמים רבות, ניתן להשתמש במועדון הלקוחות על מנת לשדרג את העסק ולהגביר נפחים בימי הולדת, ימי נישואין וכדומה.
  5. מחירים – קופה רושמת מכילה מסד נתונים של כלל מוצרי החנות או בית העסק ובלחיצת כפתור אחת ניתן לשנות את המחירים בחנות.

לסיכום, קופה רושמת מאפשרת לכל בעל העסק לקבל את כל הנתונים הנחוצים לו בזמן אמת ולא בדיעבד לאחר פגישה עם רואה החשבון בסוף כל חודש-חודשיים.

משרד Accountancy מעניק שירותי ראיית חשבון בחיפה והקריות לעסקים קטנים, בינוניים וחברות בע"מ. לקבלת ייעוץ ראשוני מרואה חשבון מוסמך בחיפה והקריות, ניתן ליצור עימנו קשר ונשמח לעמוד לרשותך.

ניתוח דו"חות כספיים

ניתוח הדו"חות הכספיים של כל חברה בע"מ מאפשר לרשויות המס בישראל, תאגידים בנקאיים ומשקיעים פוטנציאליים להעריך את פעילותה המסחרית ואת מצבה הפיננסי של החברה ברמת דיוק גבוהה במיוחד.

אם אתה עומד בפני השקעה גדולה במיוחד, ב – Accountancy תוכל לקבל שירותי ניתוח מלאים על ידי מיטב רואי החשבון בצפון. ניתוח מעמיק של הדו"חות הכספיים יאפשר לך לזהות נורות אדומות אשר יכולים להוביל להפסדים כספיים עצומים כתלות בהשקעה שעומדת לפניך. לקבלת פרטים נוספים על ניתוח דו"חות כספיים, ניתן ליצור עימנו קשר ונשמח לעמוד לרשותך.

מי הם הגורמים אשר עושים שימוש בדו"חות הכספיים של החברה?

הדו"ח הכספי הוא אינדיקטור מעולה למצבה הפיננסי של כל חברה בע"מ. ניתוח וביקורת דו"חות כספיים מאפשר למצוא נתונים יבשים אשר מצביעים על תזרים המזומנים של החברה, ההון העצמי, המחזור השנתי וכדומה.

מידע זה רלוונטי לכל אחד מהגורמים הבאים:

  • הנהלת החברה – באופן כללי, הדו"חות הכספיים נחוצים ומשמשים את הנהלת החברה על מנת להעריך את ביצועי החברה, ניהול סיכונים וניהול אסטרטגיה לטווח הקצר והארוך כאחד.
  • רשויות המס בישראל – כל חברה בע"מ נדרשת להגיש בסוף כ שנה קלנדרית את הדו"חות הכספיים שלה. הדו"חות הכספיים נבחנים על ידי פקידי השומה במס הכנסה על מנת לאתר הלבנות הון בהיקפים שונים או אי דיווח על הכנסות אשר חייבות במס.
  • תאגידים בנקאיים וספקים רלוונטיים – לעיתים קרובות, בנקים וספקים אשר מעניקים אשראי לחברה דורשים לראות את הדו"חות הכספיים שלה על מנת לבדוק את כושר ההחזר ובריאותה הפיננסית.
  • בעלי מניות ומשקיעים חיצוניים – בעלי מניות ומשקיעים פוטנציאליים יכולים להיעזר בדו"חות הכספיים של החברה על מנת לבחון את פוטנציאל התשואה והסיכון שעומד בפניהם.

מה ניתן למצוא בכל דו"ח כספי של חברה בע"מ?

כל דו"ח כספי כולל בתוכו 4 דו"חות אשר מצביעים על מצבה של החברה:

  • מאזן החברה – מאזן החברה מציג את כלל הנכסים וההתחייבויות ליום המאזן (לרוב, מדובר על סוף השנה או סוף הרבעון הרלוונטי).
  • דו"ח רווח והפסד – דו"ח רווח והפסד מספר על ביצועי החברה במהלך תקופה נתונה, הכנסות החברה והוצאות החברה בשוק.
  • דו"ח על השינויים בהון העצמי – דו"ח על שינויים בהון העצמי מציג את המגמה (עלייה או ירידה) בהון העצמי של החברה (רווח ודיבידנד) במהלך תקופה נתונה.
  • דו"ח על תזרימי המזומנים – דו"ח על תזרים המזומנים של החברה מציג כמה כסף יצרה או צרכה החברה במהלך התקופה הנתונה.

לסיכום, קריאה של דו"חות כספיים דורשת מיומנות רבה תוך הבנת המשמעויות הנסתרות אשר מסתתרות מאחורי שלל המספרים והמלל הכללי. קריאה נכונה, מדויקת ושלמה של הדו"ח הכספי תאפשר לך לקבל מסקנות ברורות על מצבה של כל חברה בע"מ.

משרד  Accountancy מעניק שירותי ראיית חשבון בחיפה והקריות לעסקים קטנים-בינוניים וחברות בע"מ. לקבלת שירות וייעוץ ראשוני, ניתן ליצור עימנו קשר ונשמח לעמוד לרשותך.

מחיקת חובות בפשיטת רגל

בשנים האחרונות, הרפורמה החדשה בהליך פשיטת הרגל הפכה למסלול המועדף על חייבים אשר מעוניינים לפרוע את חובותיהם (במידת האפשר) ולפתוח דף חדש בחייהם.

כמו בכל הליך משפטי, מומלץ להתייעץ עם עורך דין פשיטות רגל אשר מתמחה בדיני חדלון פירעון על מנת להגיש את הבקשה בצורה הנכונה ביותר ולקבל את ההפטר המיוחל בסוף הליך פשיטת הרגל.

הרפורמה החדשה בהליך פשיטת רגל

חייבים אשר מעוניינים למחוק את החובות העסקיים או הפרטיים שלהם יכולים לעשות זאת דרך כניסה להליך פשיטת רגל. הרפורמה החדשה בהליך פשיטת הרגל מאפשרת לחייב לדעת כמה זמן ימשך ההליך, מהם הצעדים שעליו לעשות על מנת לקבל את צו ההפטר והסכום הסופי שעליו לשלם לקופת כונס הנכסים.

מחיקת חובות בפשיטת רגל

חייבים אשר מעוניינים לפתוח בהליכי פשיטת רגל, נדרשים לעבור את השלבים הבאים:

  1. הגשת בקשה לכינוס נכסים – הליך פשיטת רגל מתחיל בהגשת בקשה לכינוס נכסים אשר כוללת את הסיבות העיקריות לחוב והצהרה כי החובות נוצרו בתום לב.
  2. קביעת צו תשלומים חודשי – לאחר קבלת צו הכינוס על ידי בית המשפט, המנהל המיוחד מטעם בית המשפט קובע את צו התשלומים החודשי שעל פושט הרגל לעמוד בו לקבלת ההפטר. ברגע זה, החייב מוגן מבחינה משפטית ולא ניתן לנקוט נגדו בהליכים משפטיים או בהליכי הוצאה לפועל.
  3. מימוש נכסי החייב – במידה ולחייב ישנם נכסים אשר ניתנים למימוש, הנאמן/המנהל המיוחד מטעם בית המשפט דואג לממשם לצורך כיסוי חלקי של חובות החייב.
  4. קבלת הפטר סופי – לאחר שהחייב עומד בכל ההתחייבויות שלו מבחינת החוק (העמידה לא מתייחסת להחזר מלא של מצבת החובות), ניתן לחייב הפטר סופי אשר מאפשר לו לחזור ולפתוח דף חדש בחייו.

לסיכום, במידה ואתה עומד בפני חובות כבדים, ברוב המקרים הדרך הנכונה, הפשוטה והמהירה ביותר היא מחיקת החובות בהליך פשיטת רגל. לפני הגשת בקשה או פתיחה בהליך מיוזמת חייב, מומלץ להתייעץ עם עורך דין מוסמך אשר עוסק בדיני חדלון פירעון.

המאמר נכתב בשיתוף עם עו"ד ארז בורג, עורך דין הוצאה לפועל בחיפה, אשר מעניק שירותים משפטיים וייצוג לחייבים ונושים בהליכי פשיטות רגל, הוצאה לפועל ואיחוד תיקים.

אקטואר בהליכי גירושין

כמעט כל הליך גירושין בישראל עושה שימוש בשירותיו של האקטואר על מנת להעריך את שווי הרכוש המשותף של בני הזוג לשם חלוקתו בצורה ההוגנת ביותר בין שני הצדדים.

במאמר זה אסקור את שירותיו של האקטואר וכיצד מתבצעת חוות דעת אקטוארית.

מיהו אקטואר?

אקטואר הוא אדם אשר מתמחה במדע האקטואריה אשר עוסק בחישובי הסתברויות לסיכונים עתידיים לפי מודלים כלכליים, סטטיסטיים ומתמטיים שונים.

האקטואר נדרש לנתח סיכונים בתנאי אי-ודאות במצבים הבאים:

  1. ביטוחי חיים, פנסיה ובריאות – האקטואר נדרש להעריך סיכונים אפשריים, סיכויי תמותה מול תוחלת חיים, נכות וכדומה.
  2. ביטוח כללי – האקטואר נדרש להעריך סיכונים פיזיים לצורך ביטוח רכוש מסויים.
  3. פיננסיים – האקטואר נדרש להעריך סיכונים באפיקי השקעה שונים בתנאי חוסר וודאות.

אקטואר בהליכי גירושין

מה כוללת חוות דעת אקטוארית?

חוות דעת אקטוארית כוללת הערכה כספית של כלל הנכסים מול ההתחייבויות של שני בני הזוג.

על מנת להגיש חוות דעת אקטוארית מדוייקת האקטואר חייב להכיר נושאים רבים כמו ביטוח, מיסוי, פנסיה, חישובי ריבית, הסתברויות תמותה ועוד.

חוות דעת אקטוארית מקצועית תכלול נכסים מהסוגים הבאים:

  • נדל"ן – האקטואר יכול להעריך בקלות יחסית את שווי נכסי הנדל"ן אשר ברשות בני הזוג.
  • פיננסיים – האקטואר נדרש להעריך את הנכסים הנזילים-עתידיים של בני הזוג. נכסים אלה יכולים להיות זכויות פנסיוניות, קרנות השתלמות, קופות גמל, השקעות בניירות ערך וכדומה.
  • מוניטין וקריירה – במידה ולאחד או לשני בני הזוג ישנו עסק פרטי, האקטואר יכול להעריך את שווי המוניטין של העסק לצורך התחשבנות שני הצדדים.

כמו כן, חוות הדעת תכלול התחייבויות כמו משכנתא, הלוואות וחיובים עתידיים בכרטיסי אשראי.

לסיכום, הגשת חוות דעת אקטוארית היא הכרחית בכל הליך גירושין על מנת להעריך את רכוש בני הזוג, המוניטין, היקף ההשקעות, הזכויות והחובות של כל אחד מהם.

המאמר נכתב בשיתוף עם משרד עורך דין משפחה בחיפה, אשר מעניק שירותי גירושין, גישור גירושין, צוואות וירושות. במידה ואתה עומד בפני הליכי גירושין בחיפה, מומלץ להתייעץ עם עו"ד גירושין בחיפה אשר יוכל לנהל עבורך את האסטרטגיה הנכונה!

כיצד עורך דין צבאי יכול לעזור לך?

עורך דין צבאי עוסק בליווי, ייצוג ומתן ייעוץ משפטי לחיילים במהלך שירות חובה, משרתי קבע, מילואים ואף מועמדים לשירותי הביטחון בישראל.

במאמר זה אסקור את השירותים העיקריים בהם תוכל להיעזר בשירותיו של עורך דין צבאי.

תחומי התמחות עיקריים של עורך דין צבאי

עורך דין צבאי יוכל להעניק לך שירות מקצועי במספר מקרים עיקריים, הנה התחומים הפופולריים ביותר:

  1. בדיקת סמים בצבא – לעיתים, חוקרי מצ"ח עורכים בדיקות פתע אקראיות אשר מטרתן לאתר צרכי סמים בצבא. אם דורשים ממך לעבור בדיקת סמים באמצעות בדיקת שתן, זכותך המלאה לסרב לה במידה ולא מוצג לך צו קצין שיפוט בכיר.
  2. הטרדה מינית בצבא – לפי הנתונים הרשמיים, בישראל כל אישה שלישית הוטרדה בצורה מינית כלשהי במהלך חייה. עו"ד צבאי יוכל לפתוח בהליך פלילי מול הגורם המטריד ולהגיש תביעת נזיקין לקבלת פיצוי כספי מהגורמים בפרשה.
  3. עבירות משמעת – חייל אשר הואשם בעבירות משמעת שונות, יכול להיות מיוצג על ידי עורך דין צבאי מוסמך. עבירות יכולות להיות אקראיות כמו נסיעה בטרמפים לבסיס או עבירות קיצוניות כמו בפרשת אלאור אזריה.
  4. עריקות – עריקות מהשירות הצבאי היא עבירה פלילית לכל דבר ועניין. עורך דין צבאי יוכל לקצר את תקופת הרישום הפלילי, לסייע בשיקום החייל ועל העונש אשר יושת עליו.
  5. פטור משירות צבאי לשוהים בחו"ל – ישנם תושבי חוץ אשר מרכז החיים שלהם הוא בחו"ל אך הם מחזיקים באזרחות ישראלית. מבחינת הצבא, עליהם להסדיר את מעמדם מול רשויות הצבא, במידה ולא יעשו זאת יואשמו בהשתמטות מהשירות הצבאי.
  6. פטור משירות מילואים – עו"ד צבאי יוכל להשיג עבורך פטור זמני או קבוע משירות מילואים ובכך לחסוך ממך סנקציות פליליות וכלכליות אשר גורמי הצבא יכולים להפעיל נגדך.
  7. שחרור מלא משירות צבאי – השירות הצבאי לא מתאים לכל אחד מסיבות מגוונות כמו בעיות נפשיות, כלכליות, פיזיות או משפחתיות. עורך דין צבאי יוכל לייצג אותך בצורה נאמנה מול רשויות הצבא ולהשיג עבורך את שחרור מלא משירות צבאי.

לסיכום, במידה ועברת על חוקי הצבא, מומלץ לשכור עורך דין צבאי אשר יוכל ללוות, לייעץ ולייצג אותך בצורה המקצועית, המהירה והטובה ביותר בבית הדין הצבאי.