מהי חקירת מס הכנסה?

כל בעל עסק קטן, בינוני וגדול נדרש לעמוד בחוקי מס ההכנסה ולדווח על הוצאות והכנסות העסק. במקרים בהם ישנו חשש להעלמת מס הכנסה מצד בעל העסק, פקידי רשות המיסים רשאים לפתוח בחקירה סמויה או גלויה במטרה לאסוף מידע וראיות כנגד בעל העסק.

מהי חקירת מס הכנסה?

חקירת מס היא חקירה פלילית לכל דבר ועניין אשר עלולה להוביל להגשת כתב אישום פלילי כנגד החשוד (בעל העסק). במקרה של הרשעה, בעל העסק חשוף לקנסות כבדים ואף למאסר בפועל של עד 7 שנים בהתאם לחומרת מעשיו של בעל העסק.

חקירת מס הכנסה

לרוב, חקירת מס מתחילה כחקירה סמויה אשר יכולה לערב את הגורמים הבאים:

  • רואה החשבון – פקידי רשות המיסים רשאים לערוך תשאול של רואה החשבון אשר מלווה את בעל העסק או החברה.
  • ספקים ולקוחות – פקידי רשות המיסים רשאים לערוך תשאול לספקים ולקוחות ולבצע השוואה מול הדיווחים של בעל העסק או החברה.
  • בעל העסק – פקידי רשות המיסים רשאים לערוך תשאול לבעל העסק החשוד אשר כולל חשיפה של חלק או כל הראיות שנאספו נגדו.

בכל זימון לחקירה בענייני מס הכנסה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין פלילי אשר מתמחה בתחום המיסוי. על פי חוק, הזכות להיוועצות בעורך דין שמורה לכל נחקר, מעוכב או חשוד.

חשוב לציין כי להבדיל מרואה החשבון אשר מלווה אותך, עורך דין מחויב בחיסיון עו"ד-לקוח וכל המידע שמועבר אליו מוגן. פעמים רבות, בעלי עסקים נוטים לשתף את רואה החשבון במידע בעל השלכות פליליות אשר קשור לחברה במחשבה כי רואה החשבון אשר נושא במשרת אמון, ישמור על סודיות מלאה. בפועל, רואה החשבון אינו מחויב בסודיות ואם הוא יימצא אשם בחקירה, יתכן שהוא עלול לחשוף את המידע שסופק לו על ידי בעל העסק ואף להעניק פרשנות אחרת לדברים שנאמרו לו בארבע עיניים.

לסיכום, בשנים האחרונות חלה עלייה חדרה בעבירות המס בישראל. רשות המיסים ובתי המשפט נוקטים ביד קשה כנגד עברייני מס אשר פוגעות ומדלדלות את קופת המדינה.

איך קופה רושמת יכולה לייעל את העסק שלך?

כמעט כל חנות, בית עסק או מסעדה נדרשת להחזיק בקופה לקבלת התקבולים הכספיים מלקוחות העסק.

בשנים האחרונות, חלה התקדמות טכנולוגית משמעותית ויותר בעלי עסקים בוחרים לרכוש או לשכור קופה רושמת ממוחשבת אשר מאפשרת לנהל את העסק בצורה חכמה, נכונה ואפקטיבית הרבה יותר מבעבר.

קופה רושמת לעסק

איך קופה רושמת יכולה לייעל את העסק שלך?

על פי נתונים רשמיים של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, רוב העסקים הקטנים והבינוניים נסגרים כתוצאה מניהול לקוי, חוסר שליטה ומעקב אחר ההוצאות וההכנסות בעסק.

קופה רושמת בבית העסק מאפשרת לך לנהל בצורה נכונה את בית העסק ולבצע מעקב יומיומי (בזמן אמת) אחר כל אחד מהפרמטרים הבאים:

  1. הוצאות והכנסות – כל קופה רושמת מכילה אפשריות מעקב אחר כלל ההוצאות וההכנסות בבית העסק. ניתן באמצעות המערכת הממוחשבת להנפיק דו"ח יומי, שבועי, חודשי או שנתי בלחיצת כפתור.
  2. ניהול עובדים – כל קופה רושמת מאפשרת לבצע ניהול, מעקב ומדידה של עובדי העסק לפי כמות מכירות/מחזור חודשי.
  3. מלאי – ניהול ומעקב שוטף אחר מלאי העסק הוא הכרחי בכל חנות קטנה וגדולה כאחד. מודול ניהול המלאי בקופה הרושמת מעדכן בצורה שוטפת את מלאי החנות ומציג לך את המוצרים שדורשים הזמנה מחודשת או המוצרים שפחות נמכרים וכדאי לצאת במבצע חיסול על מנת לפנות מקום למוצרים הנמכרים יותר.
  4. ניהול מועדון לקוחות ומבצעים – כל קופה רושמת מאפשרת לנהל מועדון לקוחות ומבצעים מותאמים אישית לכל לקוח ולקוח. פעמים רבות, ניתן להשתמש במועדון הלקוחות על מנת לשדרג את העסק ולהגביר נפחים בימי הולדת, ימי נישואין וכדומה.
  5. מחירים – קופה רושמת מכילה מסד נתונים של כלל מוצרי החנות או בית העסק ובלחיצת כפתור אחת ניתן לשנות את המחירים בחנות.

לסיכום, קופה רושמת מאפשרת לכל בעל העסק לקבל את כל הנתונים הנחוצים לו בזמן אמת ולא בדיעבד לאחר פגישה עם רואה החשבון בסוף כל חודש-חודשיים.

משרד Accountancy מעניק שירותי ראיית חשבון בחיפה והקריות לעסקים קטנים, בינוניים וחברות בע"מ. לקבלת ייעוץ ראשוני מרואה חשבון מוסמך בחיפה והקריות, ניתן ליצור עימנו קשר ונשמח לעמוד לרשותך.

ניתוח דו"חות כספיים

ניתוח הדו"חות הכספיים של כל חברה בע"מ מאפשר לרשויות המס בישראל, תאגידים בנקאיים ומשקיעים פוטנציאליים להעריך את פעילותה המסחרית ואת מצבה הפיננסי של החברה ברמת דיוק גבוהה במיוחד.

אם אתה עומד בפני השקעה גדולה במיוחד, ב – Accountancy תוכל לקבל שירותי ניתוח מלאים על ידי מיטב רואי החשבון בצפון. ניתוח מעמיק של הדו"חות הכספיים יאפשר לך לזהות נורות אדומות אשר יכולים להוביל להפסדים כספיים עצומים כתלות בהשקעה שעומדת לפניך. לקבלת פרטים נוספים על ניתוח דו"חות כספיים, ניתן ליצור עימנו קשר ונשמח לעמוד לרשותך.

מי הם הגורמים אשר עושים שימוש בדו"חות הכספיים של החברה?

הדו"ח הכספי הוא אינדיקטור מעולה למצבה הפיננסי של כל חברה בע"מ. ניתוח וביקורת דו"חות כספיים מאפשר למצוא נתונים יבשים אשר מצביעים על תזרים המזומנים של החברה, ההון העצמי, המחזור השנתי וכדומה.

מידע זה רלוונטי לכל אחד מהגורמים הבאים:

  • הנהלת החברה – באופן כללי, הדו"חות הכספיים נחוצים ומשמשים את הנהלת החברה על מנת להעריך את ביצועי החברה, ניהול סיכונים וניהול אסטרטגיה לטווח הקצר והארוך כאחד.
  • רשויות המס בישראל – כל חברה בע"מ נדרשת להגיש בסוף כ שנה קלנדרית את הדו"חות הכספיים שלה. הדו"חות הכספיים נבחנים על ידי פקידי השומה במס הכנסה על מנת לאתר הלבנות הון בהיקפים שונים או אי דיווח על הכנסות אשר חייבות במס.
  • תאגידים בנקאיים וספקים רלוונטיים – לעיתים קרובות, בנקים וספקים אשר מעניקים אשראי לחברה דורשים לראות את הדו"חות הכספיים שלה על מנת לבדוק את כושר ההחזר ובריאותה הפיננסית.
  • בעלי מניות ומשקיעים חיצוניים – בעלי מניות ומשקיעים פוטנציאליים יכולים להיעזר בדו"חות הכספיים של החברה על מנת לבחון את פוטנציאל התשואה והסיכון שעומד בפניהם.

מה ניתן למצוא בכל דו"ח כספי של חברה בע"מ?

כל דו"ח כספי כולל בתוכו 4 דו"חות אשר מצביעים על מצבה של החברה:

  • מאזן החברה – מאזן החברה מציג את כלל הנכסים וההתחייבויות ליום המאזן (לרוב, מדובר על סוף השנה או סוף הרבעון הרלוונטי).
  • דו"ח רווח והפסד – דו"ח רווח והפסד מספר על ביצועי החברה במהלך תקופה נתונה, הכנסות החברה והוצאות החברה בשוק.
  • דו"ח על השינויים בהון העצמי – דו"ח על שינויים בהון העצמי מציג את המגמה (עלייה או ירידה) בהון העצמי של החברה (רווח ודיבידנד) במהלך תקופה נתונה.
  • דו"ח על תזרימי המזומנים – דו"ח על תזרים המזומנים של החברה מציג כמה כסף יצרה או צרכה החברה במהלך התקופה הנתונה.

לסיכום, קריאה של דו"חות כספיים דורשת מיומנות רבה תוך הבנת המשמעויות הנסתרות אשר מסתתרות מאחורי שלל המספרים והמלל הכללי. קריאה נכונה, מדויקת ושלמה של הדו"ח הכספי תאפשר לך לקבל מסקנות ברורות על מצבה של כל חברה בע"מ.

משרד  Accountancy מעניק שירותי ראיית חשבון בחיפה והקריות לעסקים קטנים-בינוניים וחברות בע"מ. לקבלת שירות וייעוץ ראשוני, ניתן ליצור עימנו קשר ונשמח לעמוד לרשותך.

מחיקת חובות בפשיטת רגל

בשנים האחרונות, הרפורמה החדשה בהליך פשיטת הרגל הפכה למסלול המועדף על חייבים אשר מעוניינים לפרוע את חובותיהם (במידת האפשר) ולפתוח דף חדש בחייהם.

כמו בכל הליך משפטי, מומלץ להתייעץ עם עורך דין פשיטות רגל אשר מתמחה בדיני חדלון פירעון על מנת להגיש את הבקשה בצורה הנכונה ביותר ולקבל את ההפטר המיוחל בסוף הליך פשיטת הרגל.

הרפורמה החדשה בהליך פשיטת רגל

חייבים אשר מעוניינים למחוק את החובות העסקיים או הפרטיים שלהם יכולים לעשות זאת דרך כניסה להליך פשיטת רגל. הרפורמה החדשה בהליך פשיטת הרגל מאפשרת לחייב לדעת כמה זמן ימשך ההליך, מהם הצעדים שעליו לעשות על מנת לקבל את צו ההפטר והסכום הסופי שעליו לשלם לקופת כונס הנכסים.

מחיקת חובות בפשיטת רגל

חייבים אשר מעוניינים לפתוח בהליכי פשיטת רגל, נדרשים לעבור את השלבים הבאים:

  1. הגשת בקשה לכינוס נכסים – הליך פשיטת רגל מתחיל בהגשת בקשה לכינוס נכסים אשר כוללת את הסיבות העיקריות לחוב והצהרה כי החובות נוצרו בתום לב.
  2. קביעת צו תשלומים חודשי – לאחר קבלת צו הכינוס על ידי בית המשפט, המנהל המיוחד מטעם בית המשפט קובע את צו התשלומים החודשי שעל פושט הרגל לעמוד בו לקבלת ההפטר. ברגע זה, החייב מוגן מבחינה משפטית ולא ניתן לנקוט נגדו בהליכים משפטיים או בהליכי הוצאה לפועל.
  3. מימוש נכסי החייב – במידה ולחייב ישנם נכסים אשר ניתנים למימוש, הנאמן/המנהל המיוחד מטעם בית המשפט דואג לממשם לצורך כיסוי חלקי של חובות החייב.
  4. קבלת הפטר סופי – לאחר שהחייב עומד בכל ההתחייבויות שלו מבחינת החוק (העמידה לא מתייחסת להחזר מלא של מצבת החובות), ניתן לחייב הפטר סופי אשר מאפשר לו לחזור ולפתוח דף חדש בחייו.

לסיכום, במידה ואתה עומד בפני חובות כבדים, ברוב המקרים הדרך הנכונה, הפשוטה והמהירה ביותר היא מחיקת החובות בהליך פשיטת רגל. לפני הגשת בקשה או פתיחה בהליך מיוזמת חייב, מומלץ להתייעץ עם עורך דין מוסמך אשר עוסק בדיני חדלון פירעון.

המאמר נכתב בשיתוף עם עו"ד ארז בורג, עורך דין הוצאה לפועל בחיפה, אשר מעניק שירותים משפטיים וייצוג לחייבים ונושים בהליכי פשיטות רגל, הוצאה לפועל ואיחוד תיקים.

אקטואר בהליכי גירושין

כמעט כל הליך גירושין בישראל עושה שימוש בשירותיו של האקטואר על מנת להעריך את שווי הרכוש המשותף של בני הזוג לשם חלוקתו בצורה ההוגנת ביותר בין שני הצדדים.

במאמר זה אסקור את שירותיו של האקטואר וכיצד מתבצעת חוות דעת אקטוארית.

מיהו אקטואר?

אקטואר הוא אדם אשר מתמחה במדע האקטואריה אשר עוסק בחישובי הסתברויות לסיכונים עתידיים לפי מודלים כלכליים, סטטיסטיים ומתמטיים שונים.

האקטואר נדרש לנתח סיכונים בתנאי אי-ודאות במצבים הבאים:

  1. ביטוחי חיים, פנסיה ובריאות – האקטואר נדרש להעריך סיכונים אפשריים, סיכויי תמותה מול תוחלת חיים, נכות וכדומה.
  2. ביטוח כללי – האקטואר נדרש להעריך סיכונים פיזיים לצורך ביטוח רכוש מסויים.
  3. פיננסיים – האקטואר נדרש להעריך סיכונים באפיקי השקעה שונים בתנאי חוסר וודאות.

אקטואר בהליכי גירושין

מה כוללת חוות דעת אקטוארית?

חוות דעת אקטוארית כוללת הערכה כספית של כלל הנכסים מול ההתחייבויות של שני בני הזוג.

על מנת להגיש חוות דעת אקטוארית מדוייקת האקטואר חייב להכיר נושאים רבים כמו ביטוח, מיסוי, פנסיה, חישובי ריבית, הסתברויות תמותה ועוד.

חוות דעת אקטוארית מקצועית תכלול נכסים מהסוגים הבאים:

  • נדל"ן – האקטואר יכול להעריך בקלות יחסית את שווי נכסי הנדל"ן אשר ברשות בני הזוג.
  • פיננסיים – האקטואר נדרש להעריך את הנכסים הנזילים-עתידיים של בני הזוג. נכסים אלה יכולים להיות זכויות פנסיוניות, קרנות השתלמות, קופות גמל, השקעות בניירות ערך וכדומה.
  • מוניטין וקריירה – במידה ולאחד או לשני בני הזוג ישנו עסק פרטי, האקטואר יכול להעריך את שווי המוניטין של העסק לצורך התחשבנות שני הצדדים.

כמו כן, חוות הדעת תכלול התחייבויות כמו משכנתא, הלוואות וחיובים עתידיים בכרטיסי אשראי.

לסיכום, הגשת חוות דעת אקטוארית היא הכרחית בכל הליך גירושין על מנת להעריך את רכוש בני הזוג, המוניטין, היקף ההשקעות, הזכויות והחובות של כל אחד מהם.

המאמר נכתב בשיתוף עם משרד עורך דין משפחה בחיפה, אשר מעניק שירותי גירושין, גישור גירושין, צוואות וירושות. במידה ואתה עומד בפני הליכי גירושין בחיפה, מומלץ להתייעץ עם עו"ד גירושין בחיפה אשר יוכל לנהל עבורך את האסטרטגיה הנכונה!

כיצד עורך דין צבאי יכול לעזור לך?

עורך דין צבאי עוסק בליווי, ייצוג ומתן ייעוץ משפטי לחיילים במהלך שירות חובה, משרתי קבע, מילואים ואף מועמדים לשירותי הביטחון בישראל.

במאמר זה אסקור את השירותים העיקריים בהם תוכל להיעזר בשירותיו של עורך דין צבאי.

תחומי התמחות עיקריים של עורך דין צבאי

עורך דין צבאי יוכל להעניק לך שירות מקצועי במספר מקרים עיקריים, הנה התחומים הפופולריים ביותר:

  1. בדיקת סמים בצבא – לעיתים, חוקרי מצ"ח עורכים בדיקות פתע אקראיות אשר מטרתן לאתר צרכי סמים בצבא. אם דורשים ממך לעבור בדיקת סמים באמצעות בדיקת שתן, זכותך המלאה לסרב לה במידה ולא מוצג לך צו קצין שיפוט בכיר.
  2. הטרדה מינית בצבא – לפי הנתונים הרשמיים, בישראל כל אישה שלישית הוטרדה בצורה מינית כלשהי במהלך חייה. עו"ד צבאי יוכל לפתוח בהליך פלילי מול הגורם המטריד ולהגיש תביעת נזיקין לקבלת פיצוי כספי מהגורמים בפרשה.
  3. עבירות משמעת – חייל אשר הואשם בעבירות משמעת שונות, יכול להיות מיוצג על ידי עורך דין צבאי מוסמך. עבירות יכולות להיות אקראיות כמו נסיעה בטרמפים לבסיס או עבירות קיצוניות כמו בפרשת אלאור אזריה.
  4. עריקות – עריקות מהשירות הצבאי היא עבירה פלילית לכל דבר ועניין. עורך דין צבאי יוכל לקצר את תקופת הרישום הפלילי, לסייע בשיקום החייל ועל העונש אשר יושת עליו.
  5. פטור משירות צבאי לשוהים בחו"ל – ישנם תושבי חוץ אשר מרכז החיים שלהם הוא בחו"ל אך הם מחזיקים באזרחות ישראלית. מבחינת הצבא, עליהם להסדיר את מעמדם מול רשויות הצבא, במידה ולא יעשו זאת יואשמו בהשתמטות מהשירות הצבאי.
  6. פטור משירות מילואים – עו"ד צבאי יוכל להשיג עבורך פטור זמני או קבוע משירות מילואים ובכך לחסוך ממך סנקציות פליליות וכלכליות אשר גורמי הצבא יכולים להפעיל נגדך.
  7. שחרור מלא משירות צבאי – השירות הצבאי לא מתאים לכל אחד מסיבות מגוונות כמו בעיות נפשיות, כלכליות, פיזיות או משפחתיות. עורך דין צבאי יוכל לייצג אותך בצורה נאמנה מול רשויות הצבא ולהשיג עבורך את שחרור מלא משירות צבאי.

לסיכום, במידה ועברת על חוקי הצבא, מומלץ לשכור עורך דין צבאי אשר יוכל ללוות, לייעץ ולייצג אותך בצורה המקצועית, המהירה והטובה ביותר בבית הדין הצבאי.

איך מתקדמים הלאה לאחר הכנת תוכנית עסקית?

עם סיום עבודת הכנת תוכנית עסקית ובדיקתה היסודית (אפשר לנגב את הזיעה מהמצח ולהמשיך הלאה), הגיע הרגע להתחיל ולעשות בה שימוש.

היזם יתחיל לתור אחר משקיעים פוטנציאליים מכל קצווי הקשת, ויצור עמם קשר לצורך קבלת התקציר – תמצית המנהלים. מדובר בתהליך ארוך ומפרך, שיעמיד במבחן את כושר העמידה וההתמדה שלך – אך יש סיכוי שבסופו של דבר ההתמדה תשתלם.

חשוב שתבהיר לעצמך ולמשקיע הפוטנציאלי מהם היחסים הצפויים ביניכם, מהי מידת המעורבות שלו בעסק, האם הוא יהיה משקיע פסיבי שאינו נוטל חלק פעיל בניהול אך מקבל דו"חות תקופתיים, או, אולי הוא יהיה משקיע אקטיבי, מעורב, יושב בדירקטוריון ומתווה מדיניות ופעילות העסק.

חשוב לבחון האם המשקיע הנו בעל ידע ייחודי בתחום בו יפעל העסק והאם הוא יכול לתרום מניסיונו ומהידע שלו להצלחת העסק.

חשוב לבדוק מה יהיו יחסי הכוחות בדירקטוריון וכיצד ידוללו אחזקותיהם של בעלי המניות הנוספים ו/או מקימי המיזם, במהלך הזמן בו תתקבל ההשקעה, ובפרט אם מדובר בהשקעה התלויה באבני דרך ובהגשמת יעדים.

חשוב להבהיר גם לשאר השותפים מה יעלה בגורל האחזקות שלהם, על מנת שכולם יידעו מראש האם וכיצד ישמרו על כוחם בחברה או שידוללו ויצטרכו להעניק גם למשקיע כוח הצבעה.

חשוב לבדוק מהי התמורה שהמשקיע דורש – איזה אחוז בבעלות בחברה, מהו המפתח לקבלת השקעה תמורת אחוזים בבעלות (גם בראייה עתידית של השקעות נוספות ממשקיעים נוספים), האם המשקיע מסכים לתנאים הקיימים בהסכם המייסדים הכולל את ההסכמות שמקימי העסק הגיעו אליהן בתחילת הדרך.

אם המשקיע מתנגד לקבל איזה מהתנאים שנכללו בהסכם המייסדים יש למצוא לכך פתרונות משפטיים הולמים, ויש לוודא שלא תהיה סתירה בין מסמכי היסוד של העסק לרבות תקנון החברה, הסכם המייסדים, הסכם שותפות וכו', לבין הסכם ההשקעה שייחתם עם המשקיע.

יש לבחון מהם המנגנונים שידרוש המשקיע לגבי דיווח, ומה יקרה אם המשקיע יחליט להעביר את מניותיו לצד שלישי. כמו כן רצוי לדון עם המשקיע גם בדבר הסיטואציות העתידיות העשויות לצוץ במהלך המשך הדרך ולהסדיר את נושא זכויותיהם וחובותיהם של המשקיעים ושל בעלי המניות האחרים.

מאחר והנך עומד לנהל משא ומתן עסקי עם גורמים רבים, מותר ורצוי לבקש לעמוד מול האדם הבכיר בארגון אשר לו הסמכות להחליט בדבר ההשקעה, וזאת כדי לייעל את התהליך, למקד אותו ולחסוך בזמן יקר.

יש לשאוף לקביעת פגישה פנים אל פנים, אשר בה ניתן יהיה להציג את הפרוייקט באופן ברור ולנהל דו שיח פורה, ולא רק להציג נתונים באופן חד צדדי כפי שנעשה בעת משלוח התוכנית העסקית.

אל תשכח שבסופו של דבר הכל בנוי על בני אדם, וככל שתיצור עמם קשר אנושי טוב יותר ותיווצר "כימיה", כך ייקל עליך ועליהם לבחון לגופו את הפרוייקט ואת סיכויי ההשקעה ושיתוף הפעולה העתידי ביניכם.

גם כאשר הצלחת סוף סוף לאחר ריצות רבות ופגישות אינסופיות לגייס השקעה עבור המיזם שלך, עדיין עליך להסדיר את קבלתה בהסכם השקעה שנערך על ידי עו"ד מיומן, על מנת להבהיר את התחייבויות הצדדים וזכויותיהם, למנוע מחלוקות עתידיות ולתאם ציפיות.

מיסוי הכנסות מהשכרת רישיון להפעלת מונית לנתב"ג

לאחרונה פנה אלינו משקיע אשר רצה להשקיע ברשיון (זכות ציבורית) להפעלת מונית לנתב"ג, ביצענו עבורו בדיקה ובחינת הנכסים הפיננסיים שלו על מנת לראות מה תהיה חבות המס על ההכנסות הרלוונטיות.

אם אתה מתכנן להשקיע ברכישת רשיון להפעלת מונית, המאמר הזה מיועד עבורך.

חבות מס על הכנסות מדמי שכירות

אם אתה עושה את הצעדים הראשונים שלך, סביר להניח שגם אתה שאלת את עצמך את השאלה הבאה:

אני מעוניין לרכוש רישיון למונית לצורך השקעה, מה תהיה חבות המס על ההכנסות מדמי שכירות הנכס ? – בשביל שאוכל לחשב את כדאיות ההשקעה ברשיון זה.

ברמה העקרונית, הכנסות מהשכרת הרשיון חייבות במס הכנסה, אלא אם נקבע בחוק אחרת (למשל, הכנסות מהשכרת דירת מגורים עד 5,000 ש"ח). בניגוד, להכנסות מעבודה או מעסק (יגיעה אישית), שיעור המס המינימלי אשר חל על הכנסות משכירות עומד על 30%.

במידה ויש למשקיע (רוכש הרשיון) הכנסות נוספות, הכנסות השכירות מתווספות להכנסותיו האחרות וחייבות במס בהתאם לשיעורי המס הרגילים (נכון להיום עד 48% – בהתאם להכנסות). במילים אחרות, הכנסות השכירות לא מזכות את בעל הרשיון למדרגות המס הראשונות (20% ו-30%).

חשוב לזכור שחבות המס חלה רק על הכנסות השכירות בניכוי הוצאות רלוונטיות. במקרה של רשיון למונית, ניתן לקשר הוצאות הקשורות להחזקה, תפעול או הוצאות מימון.

מיסוי הכנסות מהשכרת רישיון להפעלת מונית לנתב"ג

האם עלות רכישת הרישיון תוכר כהוצאה (הוצאות פחת)?

כללי החשבונאות בישראל קובעים כי עלות רכישת נכס הון (דוגמא לנכס הון הוא מכונות או ציוד רלוונטי לעסק) אינה מוכרת על ידי רשויות המס כהוצאה במועד הרכישה אלא מתבצעת הפחתה של החלק היחסי של עלות נכס ההון מידי שנה. כלומר, על פי שיטת חשבונאות זו מידי שנה נשקף את ירידת הערך או הבלאי של הנכס הנרכש.

עבור השקעה ברשיון להפעלת מונית לנתב"ג, פקודת מס הכנסה לא קבעה שיעור פחת/ירידת ערך ולכן לא ניתן להפחיתה מן ההכנסות הנובעות מרשיון זה. עם זאת, בהתאם לחוקי החשבונאות המודרנים, משקיע ברשיון יכול לדרוש הוצאות פחת/ירידת ערך מותאמות אישית בהתאם לאורך החיים של הנכס הרלוונטי.

לסיכום, שיעורי המס המינימליים על הכנסות מהשכרת רשיון להפעלת מונית לנתב"ג עומדים על 30%. במידה ואתה עומד בפני השקעה שכזו, אנו ממליצים לך לפנות לגורם מקצועי, אמין, ומנוסה אשר יוכל לבדוק את כדאיות ההשקעה בהתאם בהתאמה למצב שלך.

נשמח אם תיצור עימנו קשר באמצעות טופס יצירת הקשר באתר Accountancy לבחינת כדאיות ההשקעה שלך!

מחזור עוסק פטור לשנת 2015

למרות הציפיות כי מחזור עוסק פטור יגדל כפי שתוכנן ל – 100,000 ₪ בשנה, המחזור נשאר כמו בשנת 2014 על 79,482 ₪.

מע"מ - עוסק פטורמחזור העסקאות הפטור ממע"מ מתעדכן משנה לשנה על ידי רשות המסים ע"פ שיעור עליית המדד. מכאן גם הסיבה המרכזית להשארת המחזור לשנת 2015 זהה ל – 2014 – המדד בשנה האחרונה היה שלילי.

במידה ואתה שוקל לפתוח עוסק פטור ומעוניין בהדרכה פרקטית בנושא ניהול ספרים והתנהלות מול רשויות המס, אנו מזמינים אותך להתרשם מחבילת השירותים שאנו מספקים לעוסקים פטורים במשרדי Accountancy.