4 הסיבות עיקריות למה חברות ואנשים נכנסים לחובות

סיבות רבות גורמות לחברות ולאנשים פרטיים להיקלע למצב של חדלות פירעון עקב חובות שהם צוברים. מניסיוני, הסיבות העיקריות לכך נעוצות בהתנהלות לא מרוסנת של הכספים וחוסר שליטה של בעלי החברות כמו של האנשים הפרטיים, על אופן ההוצאות וההכנסות.

כשמדובר בעצמאיים וחברות – יש בדרך כלל רואה חשבון שמפקח ויודע לתת את ההערות המתאימות לבעלי העסק בדבר ההתנהלות הלקויה, אך כשמדובר באנשים פרטיים, לעתים מלבד הפקידה בבנק שמתקשרת מדי בוקר להעיר על כך שהאוברדראפט “צועק” אין מי שיודע על המצב, מלבד החייב עצמו.

מחיקת חובות בפשיטת רגל

הנה לפניכם הגורמים העיקריים לכניסה לחובות ואפיקי מחשבה להתמודדות איתם:

  1. היעדר עדיפות למחיקת החוב ודחיינות

בעלי החוב ממשיכים לדחות את מועד פירעון החוב שלהם ואומרים לעצמם: “אני אתחיל תקציב חדש בחודש הבא”. אבל כל חודש עובר ומה חדש עם החובות? עדיין אין תקציב. זה נכון, פירעון חובות זה לא דבר כזה כייפי, זה מצריך הרבה עבודה! אנו יודעים כי שינוי באורח החיים של החייב אינו נוח, אך התוצאה הסופית שווה את זה ב 100%. לכן, תנו לכך את העדיפות הראויה.

  1. בן הזוג לא נמצא באותו הסקאלה.

כסף ומערכות יחסים יכולים להיות בטריטוריה מורכבת וסבוכה, במיוחד כשזוג לא רואה אחד את השני עין בעין. אולי אחד מכם מחויב באופן מלא להיות נטול חובות והשני לעומת זאת, לא ממש משוכנע שבכל מקרה המצב כל כך גרוע. אם באמת רוצים לצאת מהחובות, אז החייב/ת ובן הזוג צריכים להיות באותו ראש עם אותו חזון לעתיד.

זה לא הכסף “שלי” או הכסף “שלהם” – זה הכסף שלנו. ברגע שמישהו נישא או נכנס למערכת יחסים רצינית, אוצר המילים צריך להשתנות. זה צוות שהוא מקשה אחת, והגיע הזמן להתחיל להתנהג בהתאם.כנ”ל לגבי החוב. זה לא “חוב כרטיס האשראי שלו” או “הלוואות הבנק שלה”, זה החוב המשותף שלכם יחדיו. ואם רוצים להיפטר מזה, צריך להתמודד עם זה כחזית מאוחדת.

  1. החייבים לא מנהלים את הכסף שלהם כראוי.

על פי סקר של בנק ישראל, רק 43% מהישראלים עומדים בתקציב. לא פלא שכל כך הרבה אנשים מרגישים שהם מסתובבים בתוך גלגל כשהם יוצאים מהחובות! אם לא קיים תקציב חודשי, אין באמת תוכנית לניהול הכסף של החייב. אם לא אומרים לכסף לאן ללכת, אז הוא יוצא מהחלון.

ניהול הכסף פירושו לא רק לעקוב אחר ההוצאות לאחר שכבר בוצעו. אלא צריך להתכונן מראש. נסו למצוא אפליקציות לניהול תקציב או כלים חינמיים ברשת, אלו מקלים על יצירת תקציב וניהולו בדרך קלה.

  1. הם לא חתכו את כרטיסי האשראי שלהם.

לצאת מהחובות זה דבר מדהים. אבל אם כרטיסי האשראי האלה יישמרו, גם לזמן חירום, סביר להניח שהחייב יחזיר את עצמו שוב למעגל החובות. חתכו אותם, סגרו את החשבונות וסיימו איתם לנצח. נסו להשתמש במזומן, כשרואים שטרות חשים יותר רגש לכסף שבגינו עובדים כל כך קשה, זה לא כמו חתיכת פלסטיק שנותנים לגיהוץ.

לצאת מהחובות זה לא קל. זה דורש הרבה עבודה קשה ומשמעת עצמית. אבל זה לא בלתי אפשרי. כל מה שצריך זה רצון ותוכנית סדורה. את/ה יכול/ה לעשות את זה. אנשים מקבלים את ההחלטה לצאת מהחובות ולשנות את חייהם מדי יום. השתלטו על הכספים שלכם – ועל חייכם – על ידי החלטה לצאת מהחובות לתמיד!

המאמר נכתב על ידי עו”ד ליאור אבן עזרא שעוסק במחיקת חובות ובחדלות פירעון

>> בקרו באתר האינטרנט

 

מהו תפקידו של החשב?

חשב כספים מחזיק באחד התפקידים המאתגרים ביותר בכל ארגון, תאגיד או עמותה אשר פועלת בישראל.

במאמר זה אציג את תפקידו של החשב, הכשרתו ותחומי העיסוק העיקריים שלו.

מהו תפקידו של החשב?

מהי הכשרתו המקצועית של החשב?

לעיתים קרובות, הכשרתו המקצועית של החשב היא ראיית חשבון, אך מבחינה חוקית כל אדם יכול להעניק שירותי חשבות ובהחלט ניתן למצוא כלכלנים, מנהלי חשבונות וכדומה אשר ממלאים את תפקיד זה.

לרוב, החשב יהיה כפוף לדרג הניהולי של הארגון, מנהל הכספים או מנכ”ל הארגון.

מהו תפקידו של החשב?

להבדיל ממדינות אחרות בעולם, בישראל תפקידו של החשב אינו מוגדר בחוק היבש (בדומה לתפקידו של מנהל הכספים בחברה).

באופן כללי, כל ארגון בישראל מגדיר את תחומי האחריות של החשב. לדוגמא, לרוב בארגונים קטנים ובינוניים תפקיד החשב יהיה רחב מאוד ויכלול אחריות מלאה על התחומים הכספיים של הארגון (בקרה, ארגון ואחריות מלאה) לעומת זאת בארגונים גדולים או ממשלתיים אשר תפקידי החשב יהיו מצומצמים יותר בהתאם למעמדו בארגון.

מהם תחומי העיסוק של החשב?

כאמור, המחוקק הישראלי לא השכיל להגדיר את תחומי העיסוק הספציפיים של החשב בחוק. עם זאת, לרוב נהוג למצוא תחת אחריותו של החשב את התחומים הבאים:

  • עריכת הדו”חות הכספיים הרבעוניים ו/או השנתיים של הארגון (מאזן, דו”ח רווח והפסד).
  • עריכת דו”חות לתקופות קצרות בנוגע למצב הפיננסי של הארגון.
  • עריכת תחזיות לתקופות קצרות/ארוכות בנוגע למצב הפיננסי של הארגון.
  • עריכת התקציב המלאה של הארגון ובקרה על קצב הוצאת הכספים בארגון (תכנון מול ביצוע בפועל).
  • פיקוח על הנהלת החשבונות בארגון, תהליכי הבקרה הפנימיים ותשלומי המיסים (מע”מ, מס הכנסה, מכסים, ביטוח לאומי).
  • עריכת גיול חובות ופיקוח על מאמצי הגבייה בארגון.

לסיכום, החשב ממלא תפקיד משמעותי במחלקת הכספים של כל ארגון, תאגיד או עמותה לטובת הציבור. לעיתים קרובות, ארגון המידע הפיננסי שמתבצע על ידי החשב מאפשר למקבלי ההחלטות בארגון לקבל החלטות טובות, נכונות ומושכלות בהתאם למצבו האמיתי של הארגון.

צמחיה מלאכותית למשרדים

צמחים ופרחים אשר נמצאים בחלל המשרד מוסיפים לא מעט צבע, אווירה וחמימות. צמחים ופרחים מכניסים חיים למשרד, הופכים את המשרד למקום שכיף לבוא אליו בבוקר ולשהות בו שעות רבות במהלך היום.

צמחיה מלאכותית למשרדים מאפשרת לך להכניס את הטבע לתוך חלל המשרד מבלי להשקיע זמן או כסף בתחזוקת הצמחים.

Accountancy, מעניקים שירותי ראיית חשבון לעסקים, חברות ומשרדים בחיפה והקריות. לקבלת פרטים נוספים על ייצוג מול רשויות המס, ניתן ליצור עימנו קשר ונשמח לעמוד לרשותך.

צמחיה מלאכותית למשרדים

צמחיה מלאכותית למשרדים

צמחיה מלאכותית למשרדים מעניקה לא מעט יתרונות לבעל המשרד, ביניהם ניתן למצוא:

  • נראות ומיתוגצמחיה מלאכותית יוקרתית, עמידה ודקורטיבית במשרד משפיע בצורה ישירה על הנראות והמיתוג של המשרד בעיני הלקוחות שפוקדים אותו. אף אחד לא רוצה להיכנס למשרד בו הצמחים נובלים, נושרים או חלילה מתים לחלוטין – צמחיה מלאכותית לא מאבדת מהקסם שלה ומאפשרת ליצור האפקט הירוק לאורך שנים.
  • עלויות – צמחיה מלאכותית למשרד מאפשרת לחסוך בעלויות המים, התחזוקה החודשית/שבועית ובעלויות המצטברות לאורך שנים. צמחיה מלאכותית לא מייצרת בלאי, אינה דורשת השקיה, גיזום או דישון.
  • זמן – צמחיה מלאכותית חוסכת לבעלי משרדים קטנים זמן רב בטיפול בצמחים. רוב בעלי המשרדים מדמיינים אתם עצמם משקים ומטפלים בצמחים הטבעיים ברגע הקנייה אך תוך זמן קצר הטיפול הופך לעוד משימה אשר דורשת התייחסות, זמן ומאמצים.
  • תפוקה – לפי מחקר שפורסם בארה”ב, צמחיה מלאכותית מגדילה ב – 20% את תפוקת כלל העובדים במשרד. המוח האנושי מגיב בצורה טובה יותר לטבע והכנסה של אלמנטים ירוקים למשרד מחזקים את תחושה זו.

לפי יוסי שטרית מחברת Silk Flowers אשר משווקת צמחים ופרחים מלאכותיים כבר יותר מ – 25 שנה, האפשרויות שעומדות בפני מעצבי המשרד הן כמעט בלתי מוגבלות.

לדוגמא, בחברת Silk Flowers יש קטלוג צמחים מלאכותיים אשר מונה יותר מ – 500 סוגים שונים של עצים מלאכותיים, פרחים מלאכותיים או קירות ירוקים אשר מיועדים לשילוב בחדרי ישיבות, חדרי קבלה, מסדרונות וחדרי עובדים במשרדים קטנים וגדולים כאחד.

לסיכום, צמחיה מלאכותית מעניקה לבעלי משרדים קטנים עד גדולים אינספור אפשרויות לעיצוב החללים הפרטיים והמשותפים במשרד. צמחים מלאכותיים במשרד אינם דורשים אור שמש, תחזוקה או התעסקות כלשהי מצד עובדי המשרד.

רשות המסים: יופחת מס הקנייה על מוניות חשמליות

בשנים האחרונות, העולם כולו פונה לפתרונות תחבורה ירוקים אשר מזהמים פחות את הסביבה. אחת הדרכים העיקריות לתמרץ לקוחות לבחור ברכבים חשמליים/היברידיים אשר ידידותיים לסביבה היא באמצעות הורדת נטל המיסוי.

לפי פרסומי רשות המיסים בישראל, שיעור החדירה של מוניות חשמליות לשוק הישראלי הוא מהנמוכים בעולם, כתוצאה מכך קובעי המדיניות בישראל מעוניינים לעודד לקוחות לבצע את המעבר על ידי הורדת נטל המיסוי ב – 2%.

יופחת מס הקנייה על מוניות חשמליות

מה גובה המיסוי הנוכחי על מוניות חשמליות?

המס הנוכחי על מוניות חשמליות הוא 10% משווי הרכב –כעת, גובה המס יעמוד על 8%, חיסכון שיכול להתבטא בחיסכון מיידי של אלפי שקלים במחיר הרכב.

למרות שנכון להיום לא מדובר בפער משמעותי, חשוב לזכור כי בשנת 2023 המס על רכבים רגילים אשר מונעים בדיזל מזהם צפוי להעלות מ – 10% ל – 20% ובשנת 2024 ל – 35% – דבר אשר יוביל בעלי מוניות רבים לבצע את המעבר המיוחל.

לפי שמשון אזולאי הבעלים של תחנת מוניות שמשון אשר מעניקה שירותי מוניות בקרית גת, מוניות בקרית מלאכי, מוניות באשקלון והסביבה הקרובה, המתווה החדש של פקידי רשות המיסים אינו כולל התייחסות לכלל הרכבים החשמליים בשוק.

על פי המתווה של פקידי רשות המיסים, רכבים חשמליים אשר מאובזרים במערכת Plug-in hybrid לא יוכלו ליהנות מהטבת המס אלא רק רכבים חשמליים בעלי מנוע כל-חשמלי אשר נועד להמיר את האנרגיה החשמלית לאנרגיה מכנית אשר בסופו של דבר מניעה את הרכב. על פי שמשון מתחנת מוניות שמשון בקרית גת, מספר הדגמים אשר זכאים להטבה על פי המתווה של פקידי רשות המיסים הוא מצומצם מאוד.

לסיכום, מהפכת הרכב הירוק בישראל עוד רחוקה מלהסתיים על כבישי ישראל. לצערנו, המדינה נמצאת בסוג של פרדוקס מצד אחד היא מעוניינת לעודד רכישה של רכבים ירוקים אשר ידידותיים לסביבה אך מצד שני, אם המהפכה תושלם היא תאלץ לוותר על הכנסות ממס הקנייה ומהדלק העתידי.

,

3 פאניות נעצרו בפשיטה של רשות המיסים

על פי הערכות של רשות המיסים, ענף מכירת הפאות בישראל מגלגל מיליוני שקלים מידי שנה. לאחרונה, חוקרי רשות המיסים פתחו בחקירה מקיפה אשר בסופה נעצרו 3 פאניות מבני ברק, ירושלים והקריות בחשד להתנהלות פלילית (העלמת מיסים, אי הגשת דו”חות וכדומה).

ענף הפאנות בישראל

ענף הפאנות בישראל מתנהל לא רק בבתי עסק, וחנויות אשר פזורות במרכזי הערים הדתיות-חרדיות (חיפה, בני ברק, ירושלים, מודיעין, רחובות וכדומה) אלא גם בבתים פרטיים רבים ברחבי הארץ.

רוב הפאניות בישראל מנהלות סלון פאות אשר מכיל שלל פאות למכירה (פאות קצרות, פאות ארוכות, פאות טבעיות וכדומה). כמו כן, הפאניות שפועלות בישראל, מעניקות שירות לא רק לנשים מהמגזר הדתי-חרדי אלא גם לנשים מהמגזר החילוני אשר זקוקות למגוון פאות רפואיות כתוצאה מדלילות שיער או מחלת הסרטן.

ענף הפאנות בישראל

חשד להעלמת מיסים בענף הפאות בישראל

מכיוון שרוב הפאניות שעוסקות בתחום עובדות מתוך הבית, חוקרי רשות המיסים חשדו כבר תקופה ארוכה בפאניות אשר מעלימות כספים ומגלגלות כסף שחור.

החשדות של חוקרי רשות המיסים עלו לאחר שרוב הפאניות שעובדות מביתן דיווחו על הכנסות נמוכות מאוד, למרות שבביתם היו אינספור פאות קאסטם יקרות אשר משקפות הכנסה אשר גבוה במאות אחוזים מהמוצהרת.

בתום חקירה סמויה וגלויה אשר כללה עבודת הכנה מקדימה, איתור בעלי העסק ותצפיות בשטח, חוקרי רשות המיסים עצרו 3 פאניות על עבירות כלכליות חמורות אשר העונש בגינן הוא קנסות ואף מאסר בפועל.

ב – Accountancy , אנו מעניקים שירותי ראיית חשבון לעסקים, חברות וארגונים בחיפה והקריות. הצוות המקצועי של Accountancy עובד בצורה צמודה מול פקידי רשויות המיסים על מנת לייצג אותך בצורה הטובה ביותר ולהקל עליך את חבות המס על פי החוק הקיים.

6 השקעות חכמות שיכולות לייצר לך יותר כסף מידי חודש

בשנים האחרונות, יותר ויותר בעלי עסקים, אנשים פרטיים ומוסדות מבינים כי הפיקדונות הבנקאיים מעניקים ריביות אפסיות וכבר לא מספקים את הסחורה כבעבר.

אם גם אתם מתלבטים איך, היכן וכיצד להשקיע את הכסף שחסכתם בצורה חכמה יותר, פורטל חדשות חיפה ריכז עבורינו מספר אפשרויות השקעה חכמות אשר יכולות לייצר לך יותר כסף מידי חודש.

 השקעות חכמות שיכולות לייצר לך יותר כסף מידי חודש

6 השקעות חכמות שיכולות לייצר לך יותר כסף מידי חודש

בשנים האחרונות, השקעות אלטרנטיביות בשוק ההון, בהלוואות ונדל”ן מעבר לים הפכו לפופולריות, מוכרות וידועות הרבה יותר מבעבר.

הנה כמה אפיקי השקעה משתלמים אשר יכולים לייצר לך יותר כסף מידי חודש:

  • השקעות נדל”ן – בעשור האחרון, משקיעים פרטיים ועסקיים רבים נוהרים לשוק הנדל”ן על מנת ליהנות מעליות מחירים ותשואה חודשית (שכירות). משקיעים אשר לא יכולים לקנות נכס נדל”ן משלהם, יכולים להצטרף לחגיגה על ידי השקעה בקרנות REIT אשר משקיעות בנדל”ן מניב בישראל ובעולם.
  • הלוואות חברתיות – אתרים כמו בלנדר או eLoan, מאפשרים למשקיעים להעניק הלוואות חברתיות בריביות אטרקטיביות יותר מהבנקים ללווים שונים. מנגנון הפעילות של החברות מאפשר להבטיח למשקיעים ריבית שנתית מינימלית של 6.4% על השקעתם, שקט נפשי וסינון קפדני של הלווים.
  • קופת גמל להשקעה – מטרתה הרשמית של קופת הגמל להשקעה היא לעודד את הציבור לחסוך לגיל הפנסיה ולהגדיל את החיסכון לטווח בינוני. כיון, ישנן מספר בתי השקעות וחברות מוסדיות אשר מציעות לציבור להשקיע את כספו בקופות גמל נזילות ובעלויות ניהול נמוכות (בהשוואה למוצרים פיננסיים אחרים).
  • מסחר בזהב – ערכו של חומר גלם זה רק עולה בשנים האחרונות בשונה ממסחר במניות או השקעות אחרות שנמצאות בירידה. יש מספר דרכים להשקיע בזהב – רכשת מטילי זהב ואחסונם בכספת, לבחור חברה המשקיעה המתעסקת בכריית זהב ולקנות את מנייתה כהשקעה.
  • פוליסות חיסכון – פוליסת חיסכון היא מוצר דומה מאוד לקופת גמל להשקעה כאשר ההבדל המרכזי הוא שהחיסכון מנוהל על ידי אחת מחברות הביטוח. להבדיל מקופת גמל להשקעה, אין תקרת הפקדה שנתית כך שבכל שלב ניתן להפקיד סכום כסף גדול לחיסכון.
  • קרנות נאמנות ותעודות סל – קרנות נאמנות ותעודות סל מאפשרות להשקיע את הכסף הפנוי בשלל מדדים, שווקים ומוצרים פיננסיים. קרנות נאמנות ותעודות סל מאפשרות גמישות, נזילות ופאסיביות תוך פיזור הסיכונים על פני שווקים רבים.

לסיכום, חשוב לציין כי בהחלט מומלץ להתייעץ עם יועץ השקעות מוסמך אשר יוכל לבחון את המטרות, רמת הסיכון, הנזילות והמעורבות הנחוצה לכם.
אם הצלחתם לחסוך קצת כסף בצד, זה הזמן למנף אותו כך שהוא יתחיל לעבוד עבורכם – ולא להיפך.

מי חייב במיסוי אמריקאי, הגשת דו”חות ותשלום מיסים בארה”ב?

בשנים האחרונות, כתוצאה מחקיקת חוקי ה – FATCA בארה”ב, אזרחים ישראלים אשר נושאים בגרין קארד (אזרחות אמריקאית), נדרשים להגיש דו”ח שנתי אשר מפרט את ההכנסות שלהם בישראל ובארה”ב. אזרחים ישראליים אשר לא מדווחים לרשויות המס בארה”ב עוברים עבירה פלילית חמורה אשר עלולה להוביל לקנסות, עונשים מנהלתיים ואף מאסר בפועל.

מי חייב בדיווח מס הכנסה בארה”ב?

באופן כללי, חובת דיווח מס הכנסה בארה”ב מוטלת על אזרחים ישראליים במקרים הבאים:

  • אזרחים ישראליים אשר מחזיקים באזרחות אמריקאית – המיסוי האמריקאי הוא פרסונאלי, כך שכל נושא אזרחות אמריקאית נדרש לדווח על הכנסותיו (משכורת, עסק עצמאי, שותפות/חברה, מניות ודיוידנטים, נדל”ן, שכר דירה וכדומה), ללא תלות במקום מגוריו.
  • אזרחים ישראליים אשר מקיימים פעילות עסקית בארה”ב – אזרחים ישראלים שמשקיעים או עובדים בארה”ב כשכירים או כבעלי חברה בארה”ב.

מי חייב במיסוי אמריקאי, הגשת דו"חות ותשלום מיסים בארה"ב?

הגשת דו”חות ותשלום מיסים בארה”ב

מועדי הגשת הדו”חות משתנים בהתאם לגורם המדווח:

  • אנשים פרטיים – אנשים פרטיים אשר לא מתגוררים בארה”ב נדרשים להגיש את הדו”ח השנתי שלהם עד ה – 15 ביוני לעומת אנשים שמתגוררים בארה”ב אשר נדרשים להגיש את הדו”ח השנתי שלהם עד ה – 15 באפריל.
  • חברות – חברות נדרשות להגיש את הדו”ח השנתי שלהם עד ה – 15 במרץ.

בדומה לישראל, ניתן לקבל הארכות נוספות לאחר הגשת בקשה מתאימה לרשויות המס בארה”ב. בנוסף, עבור הכנסות שהופקו ומוסו כבר בישראל, ניתן לקבל פטור מלאה (במידה והמיסוי האמריקאי, היה נמוך או זהה למס ששולם בישראל). מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון לסוגיות מיסוי אמריקאי אשר יוכל להעניק לך שירות הוליסטי תוך הסתכלות רחבה על שיקולי המס בישראל ובארה”ב.

לסיכום, אזרחים ישראליים אשר בבעלותם אזרחות אמריקאית או מפיקים הכנסות כתוצאה מהשקעות שבוצעו בארה”ב (חברות, נדל”ן וכדומה) חייבים בהגשת דו”חות ותשלום מיסים בארה”ב.

משרדינו מעניק שירותי תכנון, ראיית חשבון ועריכת דו”חות שנתיים לפרטיים ועסקים בחיפה והקריות. לקבלת פרטים נוספים על מיסוי אמריקאי, ניתן ליצור עימנו קשר באמצעות מילוי טופס יצירת הקשר באתר ונשמח לעמוד לרשותך.

איך לבחור רואה חשבון לעסק?

במציאות העסקית של ימינו, כל בעל עסק קטן וגדול זקוק לרואה חשבון שילווה אותו מול רשויות המס בישראל. פעמים רבות בעלי עסקים מתלבטים בשאלה, איך לבחור רואה חשבון לעסק? – אם גם אתה נמצא בדילמה הזו, מאמר זה יפרט בפניך את כל הפרמטרים הנחוצים על מנת לבצע בחירה מושכלת של רואה חשבון לעסק.

איך לבחור רואה חשבון לעסק?

איך לבחור רואה חשבון?

במקרים רבים, בחירת רואה החשבון שילווה אותך היא קריטית להצלחת העסק. בעת בחירת רואה חשבון מומלץ לשים לב לפרמטרים הבאים:

  • המלצות מחברים – מומלץ לקבל מספר המלצות מחברים, קולגות או לקוחות (במידה והעסק כבר פעיל). סביר להניח שהבדיקה תניב מספר רואי חשבון אשר תוכלו לחקור עליהם מעט ברשתות החברתיות או בגוגל. מומלץ לבדוק האם יש למשרד אתר אינטרנט או ביקורות נוספות בגוגל (בעת חיפוש שם המשרד/שם רואה החשבון).
  • מקצועיות וניסיון – הניסיון, המקצועיות והאמינות של רואה החשבון הם הנושאים החשובים ביותר. קשה מאוד לאמוד את רמת המקצועיות של רואה החשבון כבר ביום הראשון, אך לאחר ביקור במשרד בהחלט אפשר להבין את איכות החומר האנושי במשרד, כמות הלקוחות והתיקים של צוות רואי החשבון במשרד.
  • גודל המשרד – הגישה הרווחת בציבור היא שמשרד קטן מתאים לעסק קטן – ולהיפך. אך פעמים רבות, גודל המשרד יכול להוות יתרון משמעותי לבעל העסק מכיוון שככל שיש יותר שותפים ועובדים במשרד, השירות שבעל העסק יקבל יהיה מקיף, הוליסטי ומהיר הרבה יותר. בנוסף, לרוב במשרדים גדולים הוותק, הניסיון והידע הנצבר מאפשר לבעל העסק לקבל מענה מהיר לשאלות וסוגיות מיוחדות אשר יתכן שלא באו לידי ביטוי במשרדים קטנים/בינוניים.
  • מיקום – למרות ההתפתחות הטכנולוגית וצמצום הגבולות, עדיין מומלץ לבחור ברואה חשבון אשר הגישה אליו נוחה, מהירה וקלה. לא מומלץ לבחור רואה חשבון בכפר סבא אם העסק שלך ממוקם בחיפה – ולהיפך.

לסיכום, רואה חשבון ילווה אותך במהלך כל חיי העסק שלך ולכן מומלץ לבחור אותו בצורה מושכלת תוך מתן דגש על המלצות, מיקום, גודל המשרד, אופן ההתקשרות ואיכות השירות שלו.

משרד Accountancy מעניק שירותי ראיית חשבון לעסקים קטנים וגדולים בחיפה והקריות, לקבלת פרטים נוספים או ייעוץ ראשוני, ניתן ליצור עימנו קשר ונשמח לעמוד לרשותך.

איך לבחור תוכנה להנהלת חשבונות העסק שלך?

בשנים האחרונות, יותר ויותר בעלי עסקים בוחרים לעשות את המעבר משימוש בפנקסי חשבוניות לשימוש בתוכנות לניהול חשבונות, תזרים המזומנים ומלאי העסק. שימוש יומיומי/חודשי במערכת לניהול הנהלת חשבונות, תזרים מזומנים ומלאי מאפשר לבעל העסק להיות עם היד על הדופק, לייצר אוטומציה ולהתממשק למערכות צד שלישי באמצעות ממשק API פתוח.

תוכנה להנהלת חשבונות העסק

איך לבחור תוכנה להנהלת חשבונות העסק שלך?

לא בכל יום אנו בוחרים תוכנה לניהול חשבונות העסק, לכן חשוב לבצע בחירה מושכלת כבר בפעם הראשונה ולחסוך זמן, כסף ומשאבים רבים. בעת בחירת תוכנה להנהלת חשבונות, מומלץ לשים לב לפרמטרים הבאים:

  • מחיר – להבדיל מפנקסי החשבוניות אשר דורשים עלות הדפסה חד פעמית, תוכנה להנהלת חשבונות העסק דורשת תשלום חודשי או שנתי על השירות שניתן לך. רוב התוכנות הקיימות בשוק מציעות מחירים דומים הנעים בין 10 ל – 100 ₪ לחודש בהתאם לכמות החשבוניות שמופקות במערכת – המחיר החודשי עולה ככל שמפיקים יותר מסמכים, חשבוניות ודו”חות באמצעות המערכת. חלק מהחברות מציעות מסלול פיקס בעלות שנתית של 100 ₪ ~ אשר כולל מערכת רזה להנהלת חשבונות ועם תמיכה מצומצמת במייל אשר יכולה להתאים לבעלי עסקים קטנים ובינוניים אשר מפיקים עד 50 חשבוניות בחודש.
  • אפשרויות המערכת וידידותיות ממשק המשתמש – אחד הפרמטרים העיקריים לבחירת המערכת היא האפשרויות שהיא מעניקה לך. רוב המערכות בשוק הישראלי מעניקות אפשרויות פחות או דומות כאשר ההבדל הוא בממשק המשתמש שלהם. רוב התוכנות מעניקות תקופת ניסיון של 30 עד 60 ימים, כך שבהחלט מומלץ להירשם לתקופת ניסיון ב -2-3 מערכות ולראות מהו הממשק שהכי נוח לך.
  • גיבויים – לרוב, בעלי העסקים לא מייחסים חשיבות לגיבויים יומיים, חודשיים ושנתיים אך בהחלט מדובר בנושא חשוב שכדאי לשים אליו לב. מערכות רבות מעניקות גיבוי לכל אורך חיי המשתמש, אך מומלץ לבדוק את המדיניות של החברה/התוכנה שבחרת.
  • תמיכה טכנית – לא כל המשתמשים שווים, ישנם כאלה שיצטרכו תמיכה מרובה (במיוחד בהתחלה) וישנם כאלה שיתחילו לשחות כבר מהשלב הראשון. אם חשוב לך תמיכה של אחד על אחד, בחר חברה אשר מעניקה שירותי תמיכה טלפוניים או שירותי תמיכה במייל, צ’ט וירטואלי ומערכת כרטיסיות.

לסיכום, כיום ניתן למצוא לא מעט תוכנות תזרים מזומנים מתקדמות לניהול חשבונות העסק במקום אחד – בחירה נכונה תאפשר לך להתנהל בצורה מהירה, קלה ופשוטה מול רואה החשבון ורשויות המס בישראל.

ב – Accountancy, אנו עובדים מול כל התוכנות הרשומות ברשות המיסים, כך שנוכל לנהל את פנקסי החשבונות שלך בצורה נכונה עם כל תוכנה או חברה רשומה. לקבלת ייעוץ ושירות ראשוני מרואה חשבון מוסמך בחיפה והקריות, ניתן ליצור עימנו קשר ונשמח לעמוד לרשותך.

מהי חקירת מס הכנסה?

כל בעל עסק קטן, בינוני וגדול נדרש לעמוד בחוקי מס ההכנסה ולדווח על הוצאות והכנסות העסק. במקרים בהם ישנו חשש להעלמת מס הכנסה מצד בעל העסק, פקידי רשות המיסים רשאים לפתוח בחקירה סמויה או גלויה במטרה לאסוף מידע וראיות כנגד בעל העסק.

מהי חקירת מס הכנסה?

חקירת מס היא חקירה פלילית לכל דבר ועניין אשר עלולה להוביל להגשת כתב אישום פלילי כנגד החשוד (בעל העסק). במקרה של הרשעה, בעל העסק חשוף לקנסות כבדים ואף למאסר בפועל של עד 7 שנים בהתאם לחומרת מעשיו של בעל העסק.

חקירת מס הכנסה

לרוב, חקירת מס מתחילה כחקירה סמויה אשר יכולה לערב את הגורמים הבאים:

  • רואה החשבון – פקידי רשות המיסים רשאים לערוך תשאול של רואה החשבון אשר מלווה את בעל העסק או החברה.
  • ספקים ולקוחות – פקידי רשות המיסים רשאים לערוך תשאול לספקים ולקוחות ולבצע השוואה מול הדיווחים של בעל העסק או החברה.
  • בעל העסק – פקידי רשות המיסים רשאים לערוך תשאול לבעל העסק החשוד אשר כולל חשיפה של חלק או כל הראיות שנאספו נגדו.

בכל זימון לחקירה בענייני מס הכנסה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין פלילי אשר מתמחה בתחום המיסוי. על פי חוק, הזכות להיוועצות בעורך דין שמורה לכל נחקר, מעוכב או חשוד.

חשוב לציין כי להבדיל מרואה החשבון אשר מלווה אותך, עורך דין מחויב בחיסיון עו”ד-לקוח וכל המידע שמועבר אליו מוגן. פעמים רבות, בעלי עסקים נוטים לשתף את רואה החשבון במידע בעל השלכות פליליות אשר קשור לחברה במחשבה כי רואה החשבון אשר נושא במשרת אמון, ישמור על סודיות מלאה. בפועל, רואה החשבון אינו מחויב בסודיות ואם הוא יימצא אשם בחקירה, יתכן שהוא עלול לחשוף את המידע שסופק לו על ידי בעל העסק ואף להעניק פרשנות אחרת לדברים שנאמרו לו בארבע עיניים.

לסיכום, בשנים האחרונות חלה עלייה חדרה בעבירות המס בישראל. רשות המיסים ובתי המשפט נוקטים ביד קשה כנגד עברייני מס אשר פוגעות ומדלדלות את קופת המדינה.